2020(e)ko maiatzaren 7(a), osteguna

MAIATZAK 7, OSTEGUNA

Egunero, 10:00etan, lotura hauetan elkartuko gara nahi izanez gero:


MATEMATIKA:

Lehenik eta behin atzoko lanak zuzenduko ditugu. Gogoratu zuzenketak boligrafoz egiten ditugula.

Larraitzen gelan, ikusi genuen, kalkulagailuko memoria nola erabiltzen zen ahaztuta geneukala. Berriz gogorarazteko, hemen bideo bat:


Amaitutakoan, joan 152. eta 153. orrialdeetara. Bertako 8., 9., 10. eta 11. problemak egingo ditugu. Gehiegi dela iruditzen bazaigu, biharko utziko dugu problemaren bat. 

TXANELA + EUSKARA:

Musulmanek egindako ekarpenen inguruan hitz egin dugu eta arkitekturak izugarrizko garrantzia izan duela ere ikasi dugu. Ondorengo bideoan, Iberiar Penintsulan nahiz konkistatutako beste hainbat lurraldetan utzitako ondare artistikoaren inguruko bideo bat ikusiko dugu. 

Bideoko ahotsak, liburuan idazteko esaten duen arren, guk koadernoan idatziko dugu (irudiak zenbatu 1etik 7ra, ezkerretik eskumara eta goitik behera)



Entzun eta ikusi arretaz bideoa eta goiko argazki bakoitzaren izena eta zer herrialdetan dagoen idatzi koadernoan (irudi bati buruzko informazioa ez da bideoan agertzen). 

Bideoa ikusi ahal izateko Blinklearning plataforman sartu behar gara. Horretarako egin klik hemen eta ondorengo datuak sartu: 

Emaila: mariarenlagundiatxanela4@gmail.com
Pasahitza: ikaselkar13

Orain, Ikaslearen liburuan klik egin eta "4. Mila gau eta bat gehiago" aukeratu. Liburua zabaltzen amaitzeko, "Liburu digitala " jartzen duen lekuan klik egin.

Joan 26. orrialdera eta goian ageri den bideokamara itxurako irudian klik egin (irudian gorriz inguratuta dagoena):


Bideoa ikusten eta ariketa egiten amaitu ondoren eta gaiari amaiera emateko, irakurri 37. orrialdeko komikia eta kontatu, etxeko bati, bertan gertatzen dena.

LASAIUNEA:

Gaur, atzo bezala, sartu zuen logelan, argiak itzali, eta ohean etzan edo ertzean eseri. Prest zaudetenean abestia entzun eta lasai arnastu. Abestia amaitzen denean segi lanean.

INGELESEA:

On Tuesday you listened to the new story, did you like it? What a horrible troll... And what do you think; did Peggy and Sarah really find the treasure?
Today we will work on the “Activity book”, page 94 and 95. As you see you have different chests and you have to find the treasures. You have to read all the messages in order to know where the treasures are.
Read all the notes and messages carefully, do not miss any information.
You will find this his mini-dictionary helpful for the activity:
         TRUE: egia
         FALSE: gezurra
         IT IS EMPTY: hutsik dago
         IT IS NOT EMPTY: ez dago hutsik
         IT HAS: du / dauka
         IT HAS NOT: ez du / ez dauka
(Atzo ipuin berria entzun eta irakurri zenuten, zer iruditu zitzaizuen? Zer uste duzue zuek, Peggyk eta Sarahk benetan aurkitu al zuten altxorra? Gaur “Activity Book“-arekin egingo dugu lan, 94-95. orrialdeetan. Kutxa desberdinak dituzue bertan eta zuek altxorra non dagoen asmatu behar duzue. Horretarako, pistak edo mezuak irakurri behar dituzue, eta horrela kasu bakoitzean altxorra non dagoen asmatu.)

When you know the answer, write it down completing the sentence below (Where’s the treasure?). Write down the answer properly like this: The treasure is in chest …
The treasure is IN; not ON. Because is inside and not on top of it.
(Erantzun zuzen zein den dakizuenean, behean duzuen galdera erantzun; honela: The treasure is in chest … Gogoratu IN jarri behar dela, barruan dagoela. Eta ez ON, on-ek esan nahi du gainean dagoela. )

Next week we are going to write secret messages with invisible ink. For that we will need different utensils and you can start collecting and preparing this weekend.

We will need:
  • One lemon
  • A lemon squeezer
  • A thing brush
  • A small bowl
  • A white paper

If you cannot get all of them, don’t worry. Don’t get anyone at home crazy. 

(Datorren astean mezu sekretu bat idatziko dugu tinta ikusezinarekin; eta horretarako material desberdina beharko duzue. Gaurtik hasita datorren asteartera arte hasi materiala biltzen. Hau da beharko duzuena: limoi bat, zukugailu bat, pintzel fin bat, ontzi txiki bat, orri zuri bat. Ezin badituzu material guztiak eskuratu, lasai. Ez zoratu inor etxean.)

LET'S PLAY TREASURE HUNT NOW!


XAKEA:

Today we are going to review the notations. Remember:
  • K King
  • Q Queen
  • R Roak
  • B Bishop
  • N Knight
  • move (Ba8)
  • x capture
    • Bishop captures Bxd7
    • When two roaks can be moved to the same place Rhxf6
    • Pawn captures hxg6
  • o-o short castling (o-o)
  • o-o-o long castilng (o-o-o)
  • = promotion (c8=Q)
  • + check (Rb7+)
  • # checkmate (Wd8#)
  • 1-0 / 0-1 end of the game
  • ½-½ end of game (draw)
Now, do the following activities:

1. Write down the move indicated by the arrow on each board using notations (idatzi geziek adierazten dituzten mugimenduak).


2. Look at the last board above. White is to play and can checkmate in one move. How? (Azken taulan, beltzek erregea mugitu dute, orain zurien txanda da eta "checkmate" egin dezake. Nola? Idatzi "notation"a)

Answer: 7._________________#


3. White is to play and can checkmate in one move. How? (Zurien txanda da eta "checkmate" egin dezakete mugimendu batean. Nola?)




If you want to continue improving in chess, you can find different lessons in the following link (Gehiago ikasi nahi izanez gero, hemen aukera):


IRAKURKETA:

Lan guztiak amaitzen duzuenean, irakurri 15-20 minutu gutxienez. Gustora bazaudete, segi!


iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina